Metro 2033

Historia Post-Apo


Styczeń 04, 2017

Świat Oczami Artiema

Powyższy cytat idealnie pokazuje życie w uniwersum Metra stworzonym przez Dimiry’a Glukhowsky’ego jak i growej adaptacji. Gra powstała przy udziale studia A4 Games w 2010 roku. Nie sądziłem nigdy, że można osadzić bardzo ciekawą akcję w moskiewskim metrze i okolicach mu przylegających. Metro 2033 idealnie nawiązuje do funkcjonowania społeczności w powieści Gluchowsky’ego.

Jest 2033 rok. Po wojnie atomowej ludzie w Moskwie ukryli się w tamtejszym metrze i odcięli się od powierzchni. Nad głowami ocalałych niepodzielnie panują mutanci i rozumna rasa, którą mieszkańcy nazywają Czarnymi. Od śmierci głodowej ratują jaskiniowe grzyby, z których robi się herbatę, papierosy lub bezpośrednio spożywa oraz karłowate świnie i wszechobecne szczury, które nie poddały się promieniowaniu. Pieniądze przestały mieć jakąkolwiek wartość, a za środek płatniczy robią teraz naboje wojskowe. Jedynymi śmiałkami, którzy wychodzą na powierzchnie są Stalkerzy. Stalkerzy przynoszą drewno, książki, paliwo oraz wiele innych przedmiotów, których nie da się wytworzyć w tunelach metra. Na stacji WOGN żyje główny bohater, dwudziestoparoletni Artem. Jego życie płynie w miarę spokojnie, dopóki Czarni nie zaczynają szturmować stacji. Któregoś dnia do ojczyma Artema, Suchego, przychodzi Stalker o przezwisku Hunter. Prosi Artema żeby przekazał wiadomość o Czarnych do stolicy metra Polis, jeśli nie wróci za 2 dni. Hunter nie wraca i Artem wyrusza w drogę aby ocalić rodzinną stację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *